قیمت کنجاله کنجد در بازار

کنجاله کنجد، بازمانده ی جامدی است که پس از روغن گیری از دانه های کنجد به جا می ماند که اغلب از آن به عنوان غذای اصلی یا کمکی در کنار غذای اولیه دام و طیور، تهیه انواع کود و غیره استفاده می گردد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

قیمت کنجاله کنجد در بازار با توجه به فاکتورهای بسیار مختلفی متغیر بوده و نمی توان قیمت دقیقی را ارائه نمود که در این مقاله به بررسی آن ها می پردازیم.

قیمت کنجاله کنجد در بازار

قیمت کنجاله کنجد

قیمت کنجاله کنجد  قبل از بررسی فاکتورهای تاثیرگذار بر روی قیمت کنجاله کنجد لازم می دانیم به صورت کامل به معرفی این ماده بپردازیم، بنابراین همراه ما باشید.

اگر بخواهیم به صورت کامل به تعریف کنجاله کنجد بپردازیم، بایستی بگوئیم که پس از گرفتن روغن از دانه های کنجد در کارخانه ها، باقی مانده ها یا همان بازمانده های این دانه روغنی را توسط دستگاه های مختلف به قطعات کوچکتری تقسیم می کنند تا استفاده از ان ها در کاربردهای گوناگون راحت تر باشند و سپس ان را در بسته بندی هایی با وزن های مختلف به فروش می رسانند.

کنجاله کنجد یک منبع غنی از انواع پروتئین های مختلف و سایر مواد مغذی می باشد که استفاده اصلی ان در زمینه استفاده به عنوان خوراک ماکیان، طیور و دام ها می باشد و به ندرت از ان در تهیه کود استفاده می شود.

به عبارت دیگر از کنجاله هایی مانند کنجاله کرچک، درخت جلا و دیگر موارد که قابلیت خوردن ندارند و سمی می باشند تنها به عنوان کود استفاده می شود و کنجاله کنجد چون از ارزش غذایی بالایی برخوردار است، صرفا به عنوان خوراک برای گروه های مختلفی از حیوانات و پرندگان مورد استفاده قرار می گیرد.

این نوع کنجاله یک منبع بسیار قوی از انواع پروتئین ها، مواد مغذی، تریپتوفان، سیستین، ویتامین های محلول در چربی، آب، فسفر، اهن، کلسیم و غیره می باشد و همین امر سبب تقاضای بسیاری از دام داران و طیور داران برای استفاده در رژیم غذایی گروه های مختلف می باشد.

این نوع خوراک بسیار مورد علاقه دام ها و طیور می باشد چرا که بسیار خوش طعم بوده و با ترکیب آن با سایر غذاهای مورد استفاده آن ها باعث بهتر شدن روند رشد آن ها می شود و هم چنین قیمت بسیار مناسب آن باعث فروش بالای این محصول گردیده است.

هم چنین نکته بسیار مهم در استفاده از این محصول به عنوان خوراک دام و طیور، خاصیت ملین بودن آن می باشد که در نتیجه مصرف آن دام ها هرگز دچار شکم سنگین و یبوست نمی باشند که این امر تاثیر بسزایی در پرورش دام های سالم دارد.

به علت وجود سسامولین در کنجاله از پایداری و ثبات بسیار خوبی در مقابل اکسیداسیون برخوردار بوده و به همین منظور باعث کنترل حشرات مزاحم از کنار دام نیز می شود.

قیمت کنجاله کنجد به فاکتورهای بسیار زیادی بستگی دارد که در ادامه به معرفی تمامی این موارد می پردازیم.

قیمت کنجاله در بازار

قیمت کنجاله در بازار قیمت کنجاله در بازار به فاکتورهای مختلفی مانند وزن محصول، زمان خرید، مکان خرید، قیمت عرضه و تقاضا، نحوه خرید(بی واسطه یا با واسطه)، نوع خرید(کلی یا جزئی)، نام شرکت تولید کننده محصول و فاکتورهای بسیار زیاد دیگری بستگی دارد.

بهتر است در هنگام خرید کنجاله قیمت روز آن را از سایت های آنلاین به دست بیاورید تا خدایی نکرده کلاه سرتان نرود و هم چنین خرید خود را از یک برند نام آشنا انجام دهید که به کیفیت محصولات تولیدی ان ایمان دارید چرا که بسیاری از شرکت های سودجو ضمن تقلید نام یک برند داخل کنجاله خود از یکسری مواد بی ارزش استفاده می کنند تا صرفا وزن محصول خود را افزایش دهند و اصلا به فکر آینده بشر نمی باشند.

هم چنین توجه به تاریخ تولید، انقضا، داشتن تاییدیه سازمان غذا و دارو، داشتن سیب سلامت، مشاهده مواد بکار رفته در تولید محصول و فاکتورهایی از این قبیل بسیار تاثیر گذار بر روی خرید موثر این محصول می باشند.

شما می توانید پس از یافتن قیمت روز این محصول به صورت حضوری و با پرس و جو از فروشگاه های مختلف فروش انواع محصولات دام و طیور و یا به صورت آنلاین از سایت های معتبر دارای نماد الکترونیک مقدار مورد نیاز خود از این محصول را سفارش داده و در اسرع وقت اپ را در مکان مورد نظر خود در یک بسته بندی کاملا بهداشتی و اصولی بدون هرگونه پارگی، غر شدگی، باز شدگی و غیره تحویل بگیرید.

از لحاظ ظاهری کنجاله کنجد به شکل های مختلفی همچون پلت، ورقه ای و پودری توسط برندهای مختلف و در وزن ها و قیمت های گوناگون تولید شده است که نوع ورقه ای ان به دلیل داشتن روغن کم از پروتئین بیشتر و قیمت بالاتری نسبت به دو نوع دیگر برخوردار است.

مدل های پلت، فشنگی یا پودری نیز دارای رنگ قهوه ای و قطر یک تا دو سانت می باشند.

البته بهتر است از مصرف بیش از حد این غذا به عنوان خوراک دام و طیور جلوگیری کنید چراکه باعث به وجود امدن مشکلات بسیار متعددی ماند موارد زیر می شود.

۱-غیر قبل مصرف شدن کلسیم و در نتیجه اسهال در طیور

بالابودن مقدار اسید فیتیک موجود در کنجاله کنجد باعث غیر قالب مصرف شدن کلسیم آن میشود و طیور مختلف را به اسهال سخت دچار می کند.

۲-ناخوشایند شدن طعم چربی لاشه های دامی

یکی دیگر از عوارض مصرف طولانی مدت و در حجم بالاتر از مقدار مجاز آن در غذاهای دامی، نامطبوع شدن طعم چربی لاشه ها می شود چرا که اسید فیتیک بالا، لیزین و انرژی کم باعث به وجود امدن این طعم می گردد.

۳-به وجود امدن بوی نامناسب و نامطبوع در گوشت و شیر دام

وجود جیره بیش از حد سبب بودار کردن گوشت و شیر گاوها می شود و در نتیجه هرگونه فراورده دیگری مانند کره، ماست چکیده، دوغ، کشک و غیره که از این شیر تولید گردد نیز دارای این بوی بد می شوند و مردم دیگر رغبت به خرید ان کالا با ان برند نمی کنند.

جالب است که بدانید در بازار کنجاله های بسیاری مختلفی مانند سویا، بادام زمینی، آفتابگردان، نارگیل، کرچک، هسته انگور،زیتون، و غیره به جز کنجاله کنجد وجود دارند و هر نوع تفاله ای که از مواد غذایی گوناگون به دست می اید را کنجاله می نامند کن برخی از ان ها به عنوان غذای دام و طیور و برخی دیگر میز تنها به عنوان کود مورد استفاده قرار می گیرند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.