مردی با لوبیا چیتی جدید توانست مقام اول در مسابقات آشپزی را کسب نماید

هر وعده لوبیا چیتی جدید در حدود 15 گرم پروتئین دارد. به همین دلیل، بسیاری از وگان ها و گیاهخواران از لوبیا چیتی یا انواع دیگر حبوبات برای افزایش مصرف پروتئین خود استفاده می کنند.

با این حال، لوبیا چیتی یک پروتئین کامل در نظر گرفته نمی شود. پروتئین های کامل تمام آمینو اسیدهای ضروری را که بدن نمی تواند بسازد و بنابراین باید در رژیم غذایی مصرف شود را فراهم می کند. همچنین برای دریافت تمام اسیدهای آمینه ضروری در طول یک روز در رژیم غذایی گیاهی، باید غلات کامل، آجیل یا دانه‌ها مصرف کنید.

لوبیا چیتی جدید مملو از مواد مغذی است. اگر یک فنجان لوبیا چیتی مصرف کنید و از رژیم غذایی 2000 کالری در روز پیروی کنید، 74 درصد از مصرف توصیه شده روزانه فولات (294 میکروگرم) را دریافت خواهید کرد. فولات، یک ویتامین B، به افزایش تولید گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کند و فواید دیگری برای سلامتی دارد.

لوبیا

شما همچنین 36٪ (251 میلی گرم) از دریافت توصیه شده روزانه (RDI) فسفر و 33٪ (0.8 میلی گرم) از دریافت توصیه شده منگنز، ویتامینی که سیستم عصبی و سلامت مغز را تقویت می کند، دریافت خواهید کرد.

حبوبات، مانند لوبیا چیتی، سال‌ها توسط محققان تغذیه مورد مطالعه قرار گرفته‌اند، زیرا معمولاً در سراسر جهان مصرف می‌شوند. تحقیقات نشان می دهد که افزایش مصرف لوبیا فواید خاصی برای سلامتی دارد.

ارزیابی ارزش غذایی حبوبات منتشر شده در Obesity Reviews نشان داد که “جایگزینی غذاهای پر انرژی با حبوبات اثرات مفیدی در پیشگیری و مدیریت چاقی و اختلالات مرتبط با آن مانند بیماری های قلبی عروقی، دیابت و متابولیک دارد. سندرم.

در یک مطالعه که به طور خاص بیماری های قلبی عروقی را مورد بررسی قرار داد، افرادی که فلاونوئیدها (نوعی آنتی اکسیدان موجود در لوبیا چیتی و سایر لوبیاها، میوه ها و سبزیجات) بیشتری مصرف می کردند، کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی بودند. این حتی در افرادی که دریافت فلاونوئیدها نسبتاً کم بود نیز صادق بود.