یکی دیگر از مؤلفههای حیاتی موفقیت تحصیلی، استدلال، ظرفیت تفکر منطقی، پیوند ایدهها و حل مشکلات در موقعیتهای جدید است.
استدلال یک مهارت سطح بالاتر است که به عملکردهای اجرایی مانند حافظه فعال و آب انار گیری برقی توجه بستگی دارد.
معماهای ساعتی که جک بسیار ماهرانه حل می کند، قرار است با ایجاد درک کودک از روابطی مانند روابط بین عقربه های مختلف ساعت، استدلال را آموزش دهند.
چندین سال پیش مکی M.I.T. که در آن زمان دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی در U.C. برکلی، می خواست ببیند آیا می تواند استدلال را در کودکان محروم تقویت کند یا خیر.
مکی با همکاری همکارش، روانشناس سیلویا آ. بانج، بازیهای رایانهای و تجاری تجاری را انتخاب کرد که به شدت بر استدلال متکی هستند.
در یک بازی رومیزی، به نام ساعت شلوغی، بازیکنان باید بفهمند که چگونه یک ماشین را برای فرار از ترافیک در حالی که هنوز قوانین جاده را رعایت می کنند، تهیه کنند.
بازیهای دیگر بازی دخترانه فکری به منطق یا ادغام قطعات مختلف اطلاعات وابسته بودند.
آنها از 17 دانش آموز 7 تا 10 ساله از یک مدرسه ابتدایی در محله ای با فقر بالا در اوکلند، کالیفرنیا خواستند تا به مدت یک ساعت در روز، دو روز در هفته، به مدت هشت هفته این بازی ها را انجام دهند.
11 دانش آموز دیگر به جای آن بازی هایی را انجام دادند که سرعت پردازش آباژور را کاهش می داد.
اینکه چقدر سریع می توانستند اطلاعات را بفهمند.
بچههایی که بازیهای استدلالی را انجام میدادند، در یک آزمون استاندارد این مهارت، بیش از 30 درصد نمرات خود را افزایش دادند و نمرات IQ آنها به طور متوسط 10 امتیاز افزایش یافت.
دانشآموزانی که بازیهایی را انجام دادند که سرعت پردازش را انجام میدادند، رتبه خود را در آزمون این توانایی 30 درصد افزایش دادند.
مکی میگوید: «ما واقعاً از این که دستاوردها چقدر بزرگ بود آرکوپال شگفتزده شدیم.
- منابع:
- تبلیغات: