خوردن انجیر خشک و لاغری شدید دختر جوانی که منجر به مرگ وی شد

انجیر خشک یکی از محبوب ترین میوه هایی است که همه افراد چه تازه و چه خشک آن را دوست دارند.از زمان های قدیم برای درمان بسیاری از بیماری ها و بیماری ها مانند دیابت، بیماری های کبدی و تنفسی استفاده می شده است.

انجیر خشک حاوی آنتی اکسیدان های قوی به ویژه فنل است که انجیر خشک حاوی مقادیر زیادی آن است، به طوری که این آنتی اکسیدان ها از لیپوپروتئین های موجود در خون در برابر اکسیداسیون محافظت می کند و در نتیجه میزان بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

مطالعات زیادی نشان داده است که مصرف انجیر خشک و لاغری رابطه نزدیکی با هم دارند. در توانایی بدن از طریق آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و حدود چهار ساعت بعد از خوردن آن باقی می ماند و همچنین هر چه رنگ پوست بیرونی انجیر تیره تر و رسیده تر باشد آنتی اکسیدان بیشتری دارد.

انجیر خشک

همچنین ثابت شده است که انجیر به کاهش تری گلیسیرید مضر کمک می کند و پتاسیم بالای آن در ارتقای سلامت قلب و کنترل و تنظیم فشار خون نقش دارد و همچنین حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 است که به پیشگیری از بیماری های عروق کرونر قلب کمک می کند. . همچنین منیزیم موجود در آن برای قلب و عروق مفید است.

تحقیقات نقش و فواید واضح انجیر را در کنترل و کاهش فشار خون ثابت کرده است، زیرا حاوی پتاسیم است که به حفظ تعادل مایعات بدن کمک می کند و همچنین رگ های خونی را شل می کند و در نتیجه فشار را کاهش می دهد و بدن را از شر آن خلاص می کند. یک فنجان انجیر خشک تقریباً 507 میلی گرم پتاسیم دارد.

از آنجایی که محتوای انجیر سرشار از فیبر غذایی است که نقش بسزایی در نرم کردن مواد زائد، بهبود حرکت روده، پیشگیری یا درمان یبوست و پیشگیری از اختلالات گوارشی به طور کلی و بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی و دیابت دارد.