استفاده از فوم سقفی زاهدان در ساخت تشک طبی

از فوم سقفی زاهدان برای ساخت پی و دیوار خانه استفاده می شود و راه های مختلفی برای عایق کاری وجود دارد. اگر هسته ها به دلایل ساختاری با فولاد و بتن پر نشده باشند، می توان آنها را با عایق پر کرد که میانگین R-value دیوار را افزایش می دهد.

با این حال، مطالعات میدانی و شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای نشان داده‌اند که پر کردن هسته از هر نوع، صرفه‌جویی کمی در مصرف سوخت می‌کند، زیرا گرما به راحتی از طریق قسمت‌های جامد دیوارها هدایت می‌شود.

نصب فوم سقفی زاهدان بر روی سطح بلوک ها چه در بیرون و چه در داخل دیوارهای فونداسیون موثرتر است. قرار دادن فوم سقفی زاهدان در قسمت بیرونی دارای مزیت اضافه ای است که جرم حرارتی بلوک ها را در فضای مطبوع قرار می دهد که می تواند دمای داخلی را تعدیل کند.

فوم

برخی از تولید کنندگان دانه های پلی استایرن را در بلوک های بتنی ترکیب می کنند، در حالی که برخی دیگر بلوک های بتنی را می سازند که درج های فوم سفت و سخت را در خود جای می دهند.

در ایالات متحده، اکنون دو نوع واحد بنایی بتنی اتوکلاو شده جامد و پیش ساخته موجود است: بتن هوادهی اتوکلاو شده (AAC) و بتن سلولی اتوکلاو شده (ACC). این ماده حاوی حدود 80 درصد هوا از نظر حجم است و از اواخر دهه 1940 معمولاً در اروپا استفاده می شود.

بتن اتوکلاو شده می تواند تا ده برابر ارزش فوم سقفی زاهدان داشته باشد. بلوک ها بزرگ، سبک هستند و به راحتی با ابزارهای معمولی اره، میخکوب شده و شکل می گیرند. این ماده به راحتی آب را جذب می کند، بنابراین نیاز به محافظت در برابر رطوبت دارد.

ACC پیش ساخته از خاکستر بادی به جای شن و ماسه با سیلیس بالا استفاده می کند که آن را از AAC متمایز می کند. خاکستر بادی خاکستر زباله ای است که از سوزاندن زغال سنگ در نیروگاه های برق تولید می شود.

واحدهای توخالی ساخته شده با ترکیبی از بتن و تراشه های چوب نیز موجود هستند. نصب آنها با انباشته شدن واحدها بدون استفاده از ملات (پشته‌کاری خشک) و پر کردن هسته‌ها با بتن و فولاد سازه‌ای انجام می‌شود. یکی از مشکلات احتمالی این نوع واحدها این است که چوب در معرض اثرات رطوبت و حشرات است.