گوشت منجمد برزیلی موجب کاهش عملکرد مغز در مواجه با خطر می شود

متخصصان تغذیه و سلامت سال‌ها در مورد فواید و خطرات خوردن گوشت قرمز بحث کرده‌اند تا مشخص کنند که آیا گوشت قرمز برای سلامتی مفید است یا بد. تاکنون نتایج متفاوت بوده است.

محققان می گویند که گوشت منجمد برزیلی حاوی مواد مغذی مهمی از جمله پروتئین، ویتامین B-12 و آهن است. با این حال، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مصرف زیاد گوشت قرمز می تواند خطر ابتلا به برخی سرطان ها، بیماری های قلبی و سایر نگرانی های سلامتی را در فرد افزایش دهد.

این مقاله به آنچه که تحقیقات می گوید، توصیه های رسمی رژیم غذایی و میزان گوشت قرمز که ممکن است برای سلامتی مفید باشد، می پردازد. تمرکز این مقاله بر روی اثرات سلامتی گوشت منجمد برزیلی است. به بحث های اخلاقی و زیست محیطی پیرامون مصرف گوشت قرمز نمی پردازد.

گوشت

گوشت قرمز چه تاثیری بر سلامتی دارد؟ خوردن گوشت قرمز ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی یا سرطان را در فرد افزایش دهد. متخصصان معمولاً گوشت قرمز را به عنوان گوشت ماهیچه ای از گوشت گاو، خوک، بره، بز یا سایر پستانداران خشکی طبقه بندی می کنند.

از یک طرف، گوشت قرمز منبع خوبی از مواد مغذی خاص، به ویژه ویتامین B-12 و آهن است. بدن انسان برای تولید گلبول های قرمز جدید به این مواد مغذی نیاز دارد.

گوشت منجمد برزیلی همچنین سرشار از پروتئین است که برای ساخت عضله، استخوان، سایر بافت ها و آنزیم ها ضروری است.

با این حال، برخی تحقیقات مصرف منظم گوشت قرمز را با تعدادی از مشکلات سلامتی مانند بیماری قلبی، برخی سرطان ها، مشکلات کلیوی، مشکلات گوارشی و مرگ و میر مرتبط دانسته اند.

برای پیچیده تر کردن این موضوع، برخی مطالعات نشان می دهد که نوع گوشت قرمزی که فرد می خورد بیشترین تفاوت را ایجاد می کند.

برش های لاغرتر گوشت منجمد برزیلی فرآوری نشده، مانند استیک های گوشت گاو یا فیله گوشت خوک، ممکن است سالم تر از انواع دیگر باشد. دلیل آن این است که آنها فرآوری نشده هستند و حاوی نمک، چربی یا مواد نگهدارنده اضافی نیستند.