گاوآهن دوار می تواند موادی سمی در خاک به جای بگذارد

این اختراع یک گاوآهن دوار را نشان می دهد که شامل یک قفسه است که در آن قفسه توسط یک تراکتور بکسل و بلند می شود. قطعات گاوآهن دوار و یک چرخ تنظیم عمق برای کنترل عمق قطعات خاکورزی دوار بر روی قفسه نصب شده است.

قطعات گاوآهن دوار به صورت جفت در جلو و عقب مرتب شده اند. قطعات گاوآهن دوار قرار گرفته در جلو، قطعات گاوآهن دوار جلو هستند. قطعات گاوآهن دوار که در پشت قرار دارند، قطعات گاوآهن دوار عقب هستند

عرض قطعات گاوآهن دوار جلویی معادل عرض قطعات گاوآهن دوار عقب است. برش‌های خاک‌ورزی دوار قطعات گاوآهن دوار، برش‌های خاک‌ورزی دوار تک جهتی L شکل هستند. عمق خاک‌ورزی دوار قطعات گاوآهن دوار عقب بیشتر از چرخ‌های خاک‌ورزی دوار جلو است.

گاوآهن

عرض چرخش خاک قسمت های گاوآهن دوار جلویی برابر با عرض قسمت های گاوآهن دوار عقب است. قسمت های جلویی شخم دوار تا قسمت بالایی خاک به صورت دوار. قسمت های چرخشی عقب تا قسمت پایینی خاک به صورت دوار. مجموع عمق خاک‌ورزی دوار قسمت‌های گاوآهن دوار جلو و قسمت‌های گاوآهن دوار عقب، کل عمق خاک‌ورزی دوار است.

منبع تغذیه گاوآهن دوار جعبه دنده ای است که در قسمت بالایی قفسه چیده شده است. و یک شفت ورودی گیربکس با شفت دم تراکتور متصل می شود. هنگامی که از گاوآهن دوار برای خاک ورزی استفاده می شود، زمین ملایم است.

در مقایسه با گاوآهن معمولی تخته گاوآهن تراکتوری دنباله دار، می توان 50 درصد در سوخت صرفه جویی کرد، و نقصی که گاوآهن دوار و تخته گاوآهن ترکیبی باعث ایجاد بلوک های سخت در هنگام شخم زدن قطعه ای می شود. دروگر بزرگ غلبه کرده است.

در حال حاضر حالت در زمین های زراعی تقریباً دارای سه نوع است و حالت اول شخم زدن دستی با بیل است و این حالت زمین زراعی در کشت زمین فله حذف شده است.