کودکی با کیت آزمایشگاهی مدارس توانست عنصر طلا را بسازد

باید گفت کیت آزمایشگاهی مدارس گران هستند و معمولا برای آموزش موضوعات بسیار خاص طراحی شده اند. با توجه به هزینه تعمیر و نگهداری آزمایشگاهی بالا و نیاز به آزمایش عملی، یک کیت عملی بر اساس برنامه درسی KSSM برای شیمی توسعه یافته است.

این انعطاف پذیری را ارائه می دهد زیرا می تواند در مدارس با محدودیت های آزمایشگاهی مستقر شود یا خارج از تنظیمات مدرسه استفاده شود.

این کیت مقرون به صرفه، ایمن و سازگار با محیط زیست است که قرار گرفتن در معرض فردی را به صورت دستی ارائه می دهد. اثربخشی کیت برای یادگیری شیمی از طریق پیش و پس آزمون و پرسشنامه ارزیابی شد.

این کیت بر اساس برنامه درسی شیمی از فرم 4 و فرم 5، معادل سال 10 و سال 11 در برنامه درسی کمبریج طراحی شده است. در مجموع دوازده (12) آزمایش شناسایی و در کیت گنجانده شد.

کیت آزمایشگاهی

یک کتابچه راهنمای برای ارائه پیشینه، روش هدف و آزمایش با ستون‌هایی برای سوابق مشاهدات نتایج و فعالیت‌های پس از آزمایشگاه تهیه شد. دفترچه راهنما به دوزبانه (زبان انگلیسی و مالایی) تهیه و با دسترسی به برگه اطلاعات ایمنی مواد تکمیل شد.

روش‌ها برای اطمینان از استفاده از حداقل مقدار مواد شیمیایی برای مشاهده تغییرات تجربی بهینه‌سازی شدند. بهینه سازی مواد شیمیایی مورد استفاده، مقدار در دسترس کاربران، اندازه و نوع دستگاه مناسب، ایمنی و همچنین دفع مواد شیمیایی را در نظر می گیرد.

این امر برای اطمینان از اینکه کیت با معیارهای هزینه معقول، حداقل خطر برای کاربران و بدون هدر رفتن مطابقت دارد. مواد شیمیایی در ویال‌های درپوش پیچی جداگانه ذخیره می‌شوند و کتابچه راهنمای آزمایش گنجانده شده است.

تجهیزات حفاظت فردی شامل دستکش و گوگل ایمنی ارائه شده است. یک دماسنج بدون جیوه عرضه می شود تا اطمینان حاصل شود که کاربران در معرض هیچ خطر خطرناکی قرار نمی گیرند.

تمام مواد شیمیایی و دستگاه های ارائه شده در کیت در جدول 2 خلاصه شده است. مواد شیمیایی و دستگاه در کیت به ابعاد 32 سانتی متر (طول) × 23 سانتی متر (عرض) × 16 سانتی متر (ارتفاع) همانطور که در کیت نشان داده شده است ارائه شده است.