کفش نایک اصل در ترکیه موجب کچل شدن دختری جوان شد

کفش نایک اصل در ترکیه از مواد زیادی برای تولید همه محصولات خود استفاده می کند، اما تنها شش ماده اصلی وجود دارد که اکثریت کل محصولات آن را تشکیل می دهد. ابتدا پلی استر، ۱۹ درصد پلی استری که نایک استفاده می کند، بازیافت می شود.

کفش نایک اصل در ترکیه به بازیافت 82 میلیون بطری پلاستیکی آب کمک کرد تا پلی استر از آن بسازد. پیراهن‌های جام جهانی نایک که در سال 2010 ساخته شدند، 100% پلی استر بازیافتی بودند که هر کدام از هشت بطری پلاستیکی استفاده می‌کردند.

بطری های پلاستیکی جامد به قطعات شکسته می شوند و پس از تبدیل شدن به رشته های پلی استر به مایع تبدیل می شوند. چین و هند تولیدکنندگان اصلی پلی استر در سراسر جهان هستند.

کفش

ماده اصلی بعدی که نایک استفاده می کند، لاستیک است و آنها از لاستیک های مورد علاقه برای محیط زیست بیشتر و بیشتر استفاده کرده اند. اکنون بیش از 70 درصد کفش‌های نایک از لاستیک ترجیح داده شده برای محیط‌زیست استفاده می‌کنند.

کفش نایک اصل در ترکیه در سال 2002 لاستیک مورد علاقه خود را برای محیط زیست منتشر کرد، این لاستیک تغییر یافته با ترکیب شتاب دهنده های خوش خیم و روغن های گیاهی ساخته شده است، آنها همچنین پردازش را اصلاح می کنند.

تایلند، اندونزی، مالزی بزرگترین تولیدکنندگان لاستیک در سراسر جهان هستند. فوم Eva یک ماده بسیار سازگار با محیط زیست است که در بسیاری از کفش ها استفاده می شود.

تولید کنندگان اصلی فوم Eva در چین قرار دارند. EVA مخفف اتیلن وینیل استات است. فوم ایوا یکی از کارآمدترین و ارزان ترین موادی است که نایک در کفش های خود استفاده می کند. ماده بعدی که نایک به طور گسترده ای از آن استفاده می کند، پنبه است.

نایک مفتخر است که بگوید آنها هر ساله بیشتر و بیشتر از پنبه ارگانیک استفاده می کنند و قصد دارند این روند را ادامه دهند. پنبه ارگانیک به این معنی است که بدون آفت کش های شیمیایی، بدون کود و برگ زدایی برداشت می شود.