کاربرد شامپو بدن قارچ در شستشوی بدن فضانوردان

شامپو بدن قارچ باید دارای خواص زیر باشد: شوینده مناسب بدون چربی زدایی، توانایی ایجاد حباب های ظریف و غنی، شستشوی آسان، پایان خوب پس از شستن مو، حداقل سوزش پوست چشم، عدم آسیب به مو، سمیت کم و تجزیه پذیری زیستی خوب.

فرمولاسیون شامپو و شستشوی بدن متفاوت است. شامپوها برای شرایط خاص مو مانند خشکی، چربی، آسیب ناشی از درمان رنگ، وز و غیره ساخته می شوند. هر عملکرد از مواد مختلفی استفاده می کند که برای مو و نه برای پوست طراحی شده است.

هدف از شامپو تمیز کردن موها است، اما نباید موها را بیش از حد تمیز کند وگرنه تمام روغن های محافظ مو از بین می روند.

شامپوها همچنین باید بوی مناسبی داشته باشند، ظاهر خوبی داشته باشند، روی دست غلیظ یا کرمی به نظر برسند و کف غنی ایجاد کنند.

شامپو

سایر نقاط فروش ممکن است عصاره های گیاهی مرسوم یا افزودنی های تغذیه ای مانند اسیدهای آمینه ابریشم یا شیر، ویتامین ها و غیره باشد.

شامپوها دارای pH بین 4 تا 6 هستند. شامپوهای اسیدی رایج ترین نوع شامپوها هستند.

آنها حاوی صابون نیستند و PH آنها به pH طبیعی مو نزدیکتر است. شامپوهای اسیدی به دلیل PHشان، ساقه مو را متورم نمی‌کنند و روغن‌های طبیعی را از بین نمی‌برند.

فلس های روی فولیکول مو صاف و با pH کمی اسیدی قرار دارند و باعث می شوند مو صاف و براق به نظر برسد. اسید سیتریک اغلب برای تنظیم pH تا 5.5 استفاده می شود.

این یک اسید نسبتا ضعیف است که تنظیم را آسان تر می کند. همچنین مقدار کمی اثر نگهدارنده دارد.

حتی با وجود اینکه اکثر شامپوهای مدرن شامل یک جزء حالت دهنده هستند، شامپو اغلب با استفاده از نرم کننده هایی که شانه کردن و حالت دهی را آسان می کنند، دنبال می شود.

نرم کننده ها اغلب بعد از شامپو برای صاف کردن لایه کوتیکول مو استفاده می شوند که می تواند در طول فرآیند فیزیکی زبر شود.