نوری که از چرم هورس گاوی متصاعد می شود موجب دور شدن حشرات موذی می شود

پوست گاوها، که کیفیت پایین‌تری نسبت به گاوها دارند، تنها به حدود 5 درصد از ارزش تمام محصولات جانبی کاهش یافته است ارزش کمتری از زبان و گوشت گونه دارد. حتی یک درصد از ارزش یک گاو زنده هم نیست.

جو برانان، مدیر فروش صادراتی در Twin City Hide، یک پردازنده مستقر در جنوب سنت پل، مینه، گفت: “پشت هایی بدون ارزش وجود دارد.” “ما یک محصول طبیعی را در زباله می اندازیم.”

هنوز هم تقاضای زیادی برای چرم هورس گاوی با کیفیت بالا وجود دارد نوعی که در کیف های دستی گران قیمت یا مبل های گران قیمت استفاده می شود. اما این تنها بخشی از صنعت است.

بیشتر حیوانات پوست کاملی ندارند و بسیاری از آنها دارای مارک هستند. حیوانات مسن‌تری که سال‌ها در مراتع با عوامل هوازدگی مواجه شده‌اند، پوستشان به‌واسطه عیوب آسیب دیده است.

چرم

Twin City Hide مجبور شده است از شرکت‌های کوچک‌تر گوشت گاو پوست‌های با کیفیت پایین‌تر را کنار بگذارد، زیرا هزینه پردازش آنها بیش از آن است که بتواند جبران کند.

در پنج ماه اول سال جاری، این شرکت با کاهش 27 درصدی تولید مواجه شد و 20 درصد از موجودی فعلی آن در انبارها نگهداری می‌شد بی‌ارزش.

برانان که از سال 1976 در تجارت مخفی کار کرده است، می گوید: «هیچ کس مناقصه نمی دهد، کسی تلاشی برای خرید آنها ندارد.

به گفته Hidenet، یک شرکت تحقیقاتی بازار چرم هورس گاوی، پوست یک گاو مارک دار در هفته 15 ژوئیه به قیمت 4 دلار رسید که از 81 دلار فقط پنج سال پیش کاهش یافت. ورا دوردیک، مدیر اجرایی و ناشر Hidenet، اضافه کرد که این فقط صنعت ایالات متحده نیست که در رنج است.

دوردیک گفت: «این یک بحران جهانی است. “بعضی ها می گفتند: “ما هنوز هیچ پوستی را دفن نکرده ایم.” اکنون آنها نمی توانند این را بگویند.

قبل از اینکه قسمت پایین بیفتد، پوست های ناقص می توانستند به کالاهای با چرم هورس گاوی کوچک مانند کیف های دستی ارزان تبدیل شوند.

استفان ساتمن، رئیس شرکت آمریکایی Hide, Skin and Leather Assn مستقر در واشنگتن، یک گروه لابی صنعتی، گفت که یک درمان تکمیلی، مانند یک چاپ، یک پوشش پلی اورتان، یا صاف کردن پوست به جیر، می تواند نقاط زبر را صاف کند.