مزایای میگو برای سلامتی بدن

میگو سالم تر از آن چیزی است که متخصصان تصور می کردند. در اینجا برخی از مزایای سلامتی که ممکن است با سفارش بیشتر میگو خشک شور به دست آورید آورده شده است.

سلامت قلب را ارتقا می دهد
وقتی میگو با حداقل فرآوری تهیه می شود، یک غذای کامل و منبع پروتئین کم چربی است. میگو پفکی خانگی منبع خوبی از کولین است که بر سطح هموسیستئین، یک نشانگر مهم برای بیماری قلبی تأثیر می گذارد.

اگرچه میگو حاوی کلسترول است، اما تقریباً فاقد چربی اشباع شده است. تحقیقات جدیدتر نشان می دهد که این چربی اشباع شده در غذا است، نه کلسترول رژیم غذایی که خطر بیماری قلبی را افزایش می دهد.

از بارداری سالم حمایت می کند
در دوران بارداری از میگو سنگی آماده شده به عنوان یک انتخاب مغذی لذت ببرید. برخلاف بسیاری از غذاهای دریایی، میگو حاوی تقریباً صفر جیوه است که آن را برای زنانی که به دنبال مزایای سلامتی غذاهای دریایی در دوران بارداری هستند، گزینه ایمن‌تری می‌سازد.

علاوه بر این، میگو بسیاری از مواد مغذی مفید در بارداری مانند آهن، B12، کلسیم، روی، کولین و پروتئین را فراهم می کند.

به حفظ کاهش وزن کمک می کند
احتمالاً دشوارتر از کاهش وزن، فرآیند تلاش برای حفظ آن است. خوشبختانه، غذاهای با پروتئین بالا، مانند میگو، ممکن است کمک کند.

مطالعات نشان می دهد که پروتئین بر چندین مسیر هورمونی اشتها تأثیر می گذارد و جلوگیری از به دست آوردن مجدد وزن از دست رفته را آسان تر می کند.

پیروی از یک الگوی غذایی که پروتئین بیشتری دارد، سیری را بهبود می بخشد و از حفظ عضلات در طول تلاش های کاهش وزن حمایت می کند. حفظ توده عضلانی به مقابله با کاهش سرعت متابولیسم که می تواند در طول کاهش وزن رخ دهد، کمک می کند.

ممکن است برای سلامت مغز مفید باشد
شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه کولین موجود در غذاهایی مانند میگو برای عملکرد شناختی مفید است. اگرچه تحقیقات محدود است، کولین در درمان زوال عقل و آسیب های عصبی برای بیماران سکته مغزی مورد توجه قرار گرفته است.

علاوه بر این، نشان داده شده است که روغن کریل به دلیل آستاگزانتین و اسیدهای چرب امگا 3 که در میگو نیز وجود دارد، دارای اثرات محافظت کننده عصبی است. چربی های سالم برای سلامت مغز ضروری هستند.

استخوان ها را تقویت می کند
میگو چندین ماده مغذی را ارائه می دهد که در حفظ سلامت استخوان نقش دارند. علاوه بر تامین مقداری کلسیم، منیزیم و سلنیوم، میگو منبع عالی پروتئین است.

مطالعات آینده نگر گسترده کاهش قابل توجهی در شکستگی های استخوان مربوط به مصرف پروتئین را نشان می دهد.11

گنجاندن منبع بدون چربی پروتئین از غذاهایی مانند میگو ببری بوشهر می تواند به ویژه برای پیشگیری از پوکی استخوان در افراد مسن مفید باشد. انتخاب یک منبع پروتئینی مملو از مواد مغذی حمایت کننده از استخوان مانند کلسیم و منیزیم، مزایا را افزایش می دهد.

  • منابع:
    1. Shrimp Nutrition Facts and Health Benefits
  • تبلیغات: 
    1. درمان بی عوارض و بی خطر با آلوئه ورا
    2. دستورالعمل های نگهداری فرش و موکت
    3. قتل خواهر توسط برادرش برای ارثیه پدری
    4. معرفی چند ایده خلاقانه برای تبلیغات