شلوار جین زنانه مارک ماوی که می توان با کنترل ذهنی میزان گشادی آن را تعیین کرد

شلوار جین زنانه مارک ماوی که گمان می رود قدیمی ترین شلوار جین شناخته شده در جهان باشد، در حراجی در آمریکا خریدارانی به قیمت 114 هزار دلار پیدا کرد. این شلوار جین زنانه مارک ماوی سفید کار در کشتی‌ای پیدا شد که در سال 1857 در سواحل کارولینای شمالی غرق شد. تصور می شود که شلوار جین دکمه دار جلو متعلق به یک معدنچی است.

این حراج در 3 دسامبر در رنو، نوادا برگزار شد. در این حراج، 270 قطعه از اقلام دوره “گلد راش” از جمله شلوار جین به قیمت تقریبی یک میلیون دلار فروخته شد. دوایت مانلی، مدیر اجرایی گروه بازاریابی طلای کالیفرنیا، که این اقلام را برای فروش قرار می دهد، گفت: “این شلوار معدنی شبیه اولین پرچم روی ماه است، نماد یک لحظه تاریخی است.

همه این قطعات از کشتی بخار SS Central America که در سپتامبر 1857 غرق شد، پیدا شد. در نیمه دوم دهه 1800 در ایالات متحده آمریکا یک دوره “عجله طلا” وجود داشت.

شلوار

این کشتی 85 متری که مسافرانی را از آمریکای مرکزی به سواحل شرقی آمریکا می برد، «کشتی طلا» نیز نامیده می شد. SS Central America در طوفان غرق شد و 425 نفر از 578 مسافر و خدمه آن کشته شدند.

تخمین زده می شود که 21 تن طلا و کالا همراه با کشتی غرق شده است. این لاشه در سال 1988 کشف شد. شلوار مورد بحث در چمدان مردی به نام جان دمنت پیدا شد. گمان می رود این شلوار در سانفرانسیسکو خریداری شده باشد.

مقامات حراج اضافه کردند که این مدل با پنج دکمه در جلو می تواند یکی از اولین نمونه های شلوار کار باشد که بعدها با Levi Strauss شناسایی شد.

لوی استراوس اولین شلوار جین زنانه مارک ماوی آبی را در سال 1873، 16 سال پس از غرق شدن کشتی، در سانفرانسیسکو تولید کرد. شلوار جین Levi’s که تصور می‌شود مربوط به دهه 1880 باشد و در معدنی در غرب ایالات متحده پیدا شده است، دو ماه پیش به قیمت 76 هزار دلار فروخته شد.