زنی با خرما مضافتی 1401 توانست پرده های خود را سیاه رنگ نماید

خرما مضافتی 1401 دارای سطح بالایی از مونوساکاریدها مانند فروکتوز، گلوکز است که ممکن است نشان دهد برای دیابت مفید نیست. اما آنها میوه ای را پیدا نکرده اند که سطح گلوکز سرم را تا حد خطرناکی افزایش دهد. شاخص گلیسمی میوه پایین است. NSPهای محلول و نامحلول موجود در میوه نیز نقش مهمی در کاهش پاسخ گلیسمی دارند.

غذاهای غنی از NSP تخلیه معده را به تاخیر می اندازند، جذب کربوهیدرات را کاهش می دهند و تاثیر مفیدی بر حساسیت به انسولین و پاسخ گلوکز پس از غذا دارند.

همچنین کربوهیدرات های موجود در میوه به راحتی جذب می شوند، از این رو می توانند هیپوگلیسمی در دیابت را درمان کنند. مشاهده شده است که خرما مضافتی در اواخر بارداری رحم را منقبض و دهانه رحم را گشاد می کند، بنابراین می تواند زایمان را کوتاه کند. همچنین با تحریک سلول های میومتر رحم، بهبود حساسیت رحم و کاهش افزایش زایمان، اثری شبیه اکسی توسین دارد.

خرما

همچنین به روش آسان برای محاسبه دوره ایمن و جلوگیری از بارداری (نمودار پریود ایمن) مراجعه کنید. پس از زایمان، مصرف میوه می تواند تولید شیر را افزایش دهد. همچنین می تواند از خونریزی پس از زایمان جلوگیری کند.

رگ زایی تشکیل رگ های خونی جدید است. شربت خرما حاوی بسیاری از ترکیبات پلی فنلی است که پاسخ های رگ زایی مانند تشکیل لوله، مهاجرت سلولی و فعالیت متالوپروتئیناز ماتریکس را کاهش می دهد.

خرما مضافتی در پیشگیری بالقوه از سرطان نقش دارد. می تواند گسترش سرطان سینه را کاهش دهد. همچنین مشخص شد که با کاهش گسترش سلول های سرطانی روده بزرگ و افزایش رشد باکتری های مفید سالم در روده بزرگ، سلامت روده بزرگ را افزایش می دهد.

ترکیباتی مانند آنتوسیانین ها، اسیدهای فنولیک، بتاکاروتن و سلنیوم موجود در میوه دارای خاصیت ضد سرطانی هستند.

پلی ساکاریدهای غیر نشاسته ای (NSP) موجود در میوه، زمان انتقال دستگاه گوارش را بهبود می بخشد، بنابراین از یبوست جلوگیری می کند. آنها ملین های خوبی هستند زیرا باعث حرکت روده می شوند.