با مصرف کنجد سیاه ایرانی بدن خود را برنزه کنید

کنجد سیاه ایرانی محبوب‌ترین و مغذی‌ترین دانه‌های دنیا هستند و اغلب به‌عنوان یکی از غذاهای فوق‌العاده‌ای هستند که طبیعت به ما داده است. این دانه ها در دو نوع اصلی وجود دارند که عبارتند از کنجد سیاه ایرانی و کنجد سفید. در حالی که درست است که هر دو گونه به یک اندازه برای سلامت انسان مفید هستند.

بسیاری بر این باورند که دانه کنجد سیاه حاشیه کمی دارد. در زیر 6 دلیل اصلی برای اینکه چرا باید دانه کنجد سیاه را به طور منظم مصرف کنید، آورده شده است.

یکی از دلایل اصلی که باید دانه کنجد سیاه را در رژیم غذایی خود بگنجانید این است که این دانه‌ها می‌توانند به شما در پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با پیری و مشکلات سلامتی مانند سفیدی مو، زنگ زدن در گوش و تاری دید و غیره کمک کنند.

کنجد

این به این دلیل است که این دانه‌ها سرشار از آهن هستند. و ویتامین های B که می تواند کمبودها را برطرف کرده و از کاهش حافظه نیز جلوگیری کند.

دلیل مهم دیگری که نشان می دهد دانه کنجد سیاه برای همه ما ضروری است این است که ما را قادر می سازد استخوان های قوی و پوستی مغذی داشته باشیم.

از آنجایی که این دانه ها سرشار از روی و کلسیم هستند، می توانند به پیشگیری از پوکی استخوان و همچنین تقویت استخوان ها در کودکان کمک کنند. این دانه ها همچنین سرشار از ویتامین E هستند که می تواند پوست را تغذیه کند. به خلاص شدن از شر سموم کمک می کند و آن را بدون آسیب نگه می دارد.

دانه کنجد سیاه منبع غنی از فیتواسترول‌ها از جمله سسامین و سزامولین است که می‌تواند به کاهش سطح کلسترول و در نتیجه کاهش خطر مشکلات قلبی کمک کند.

همچنین، این دانه ها سرشار از منیزیم هستند که به کاهش فشار خون و در نتیجه حفظ سلامت قلب کمک می کند. فشار خون سالم و سطوح صحیح کلسترول منجر به سالم‌تر شدن شریان‌ها و سلامت قلب عالی می‌شود.