با استفاده از کشمش طلایی امروز حیوانات وحشی را فراری دهید

کشمش طلایی امروز که سرشار از مواد معدنی مهم برای محافظت از سلامت عمومی است، از جمله میان وعده‌هایی است که به ویژه برای کسانی که مشکلات گوارشی دارند توصیه می‌شود.

یکی دیگر از مزایای برجسته کشمش طلایی این است که منبع انرژی سالمی است. به عبارت دیگر، می توانید در طول روز که انرژی شما کم است، به جای گزینه های کالری خالی مانند شکلات و میان وعده های شیرین، یک مشت کشمش بخورید.

البته نکته ای هم وجود دارد که نباید از آن غافل شد و آن کالری بالای کشمش طلایی است. یک مشت کشمش (25 گرم) حاوی حدود 80 کالری است. به همین دلیل باید به میزان کشمش مصرفی در طول روز توجه کنید تا میزان کالری دریافتی خود را تحت کنترل داشته باشید.

اثر آنتی اکسیدانی: کشمش طلایی، درست مانند آلو و زردآلو خشک، سرشار از “فنول” با اثر آنتی اکسیدانی است.

کشمش

فنل ها از ساختار سلولی در برابر تخریب مبتنی بر اکسیژن محافظت می کنند. البته باید توجه داشت که انگور تازه حاوی آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به کشمش است، زیرا مقدار برخی از اجزای ایجاد کننده اثر آنتی اکسیدانی در طی فرآیند خشک کردن کاهش می یابد.

سلامت استخوان: اگرچه این ماده معدنی برجسته ای نیست، می توانید کشمش را برای ماده معدنی «بور» مصرف کنید، که به بدن کمک می کند کلسیم غذا را به طور موثرتری جذب کند.

بر اساس مطالعات، ماده معدنی بور از پوکی استخوان محافظت می کند و به استروژن درمانی بعد از یائسگی کمک می کند.

سلامت چشم: خطر ابتلا به «دژنراسیون ماکولا» را که در کشور ما به عنوان بیماری «لکه زرد» شناخته می‌شود و عموماً افراد بالای ۵۰ سال را درگیر می‌کند، می‌توانید با کشمش کاهش دهید.

طبق مطالعه ای که با مشارکت 110000 مرد و زن انجام شده و در “آرشیو چشم پزشکی” منتشر شده است، خوردن 3 کاسه میوه تازه در روز خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا را تا 36 درصد کاهش می دهد. اگر مشتاقانه منتظر خوردن 3 کاسه میوه تازه در هر روز هستید، می توانید یکی از این کاسه ها را با 1 مشت کشمش جایگزین کنید.