با استفاده از بادمجان در میدان تره بار تا 20 کیلو کاهش وزن داشته باشید

بادمجان (Solanum melongena) گیاهی به شکل قطره اشک (از نظر فنی یک میوه) از خانواده شب بو است. به بادمجان نیز معروف است و در رنگ ها و اشکال مختلف موجود است. فواید سلامتی بادمجان به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی است.

فواید سلامتی بادمجان به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها، پلی فنول ها، ویتامین هایی مانند A و C (که به محافظت از سلول های بدن در برابر آسیب های رادیکال کمک می کند) و مواد معدنی است. مصرف بادمجان می تواند به ارتقای سلامت قلب، بهبود شرایط دیابت، کاهش خطر سرطان و بهبود عملکرد شناختی کمک کند.

در این مقاله به فواید سلامتی بادمجان در میدان تره بار که یکی از تازه ترین انواع آن در آنجا عرضه می شود بپردازیم مشخصات تغذیه ای آن، راه های گنجاندن آن در رژیم غذایی و برخی خطرات مرتبط با آن پرداخته ایم. به خواندن ادامه دهید.

بادمجان

گفته می شود بادمجان دارای خواص آنتی اکسیدانی است که ممکن است به سلامت قلب کمک کند. مطالعه ای که توسط دانشکده پزشکی دانشگاه کانکتیکات انجام شد نشان داد که بادمجان خام و پخته شده دارای خواص محافظت کننده از قلب است. ناسونین، یک جزء پلی فنلی موجود در بادمجان، برای قلب مفید است.

مطالعه دیگری که بر روی خرگوش های هیپرکلسترولمیک (کلسترول بالا) انجام شد، نشان داد که آب بادمجان ممکن است سطح کلسترول پلاسما و آئورت را کاهش دهد. همچنین مصرف روزانه بادمجان می تواند فشار خون بالا را در افراد استرس زا کنترل کند.

بادمجان منبعی غنی از فیبر و کم کربوهیدرات های محلول است. می تواند به تنظیم سطح قند خون و کنترل جذب گلوکز کمک کند. مطالعات آزمایشگاهی روی بادمجان نشان داد که فنول های موجود در این سبزی به عنوان مهار کننده آنزیم های مرتبط با دیابت نوع 2 عمل می کنند.

مطالعه ای که توسط موسسه تغذیه انسان آلمان انجام شد نشان داد که مصرف فیبر رژیمی و اثرات متابولیکی آن ممکن است به پیشگیری از دیابت کمک کند. فیبر می تواند جذب قند را کند کرده و سطح قند خون را کنترل کند. پلی فنول های موجود در بادمجان ممکن است به کنترل سطح قند خون کمک کند.