ایلان ماسک تنها دانه قهوه تهران را برای فرزندان خود به ارث گذاشت

باید گفت کربوهیدرات ها حدود 50 درصد وزن دانه قهوه تهران را تشکیل می دهند. این نسبت توسط پلی ساکاریدهایی مانند سلولز، آرابینوگالاکتان ها و گالاکتومانان ها غالب است که به طعم ملایم قهوه سبز کمک می کنند.

آرابینوگالاکتان حدود 17 درصد از وزن خشک دانه قهوه تهران را با وزن جزئی 90 تا 200 کیلو دالتون تشکیل می دهد. از زنجیره های اصلی گالاکتوز با پیوندهای بتا 1-3 تشکیل شده است. با تکرار اجزای آرابینوز و گالاکتوز در زنجیره های جانبی که با تحریک سیستم دفاعی سلولی (پاسخ Th-1) در بدن، خواص تعدیل کننده ایمنی را ایجاد می کند.

دانه قهوه تهران رسیده قهوه ای مایل به زرد حاوی آثار کمی از گالاکتوز و آرابینوز در پلی ساکاریدهای زنجیره جانبی هستند. این باعث می شود که قهوه سبز در برابر انحلال و شکستگی مقاوم تر و کمتر در آب حل شود.

دانه قهوه

وزن مولکولی آرابینوگالاکتان ها در قهوه در بین اکثر گیاهان بالاترین وزن را دارد و این باعث بهبود سیستم دفاعی سلولی در دستگاه گوارش می شود. مونوساکاریدهای آزاد در دانه های قهوه رسیده و زرد قهوه ای یافت می شوند.

این شامل ساکارز (گلوکز از قند میوه) است و غلظت آن در قهوه سبز عربیکا به 9000 میلی گرم در 100 گرم می رسد، در حالی که غلظت آن در روبوستا به 4500 میلی گرم در 100 گرم کاهش می یابد.

در قهوه سبز عربیکا، میزان گلوکز آزاد 30 تا 38 میلی گرم در 100 گرم، فروکتوز آزاد 23 تا 30 میلی گرم در 100 گرم و گالاکتوز آزاد 35 میلی گرم در 100 گرم است. مانیتول یک مهار کننده قوی هیدروکسیدهای تولید شده در طی اکسیداسیون لیپید در غشاهای بیولوژیکی است.

چربی ها
چربی های موجود در دانه قهوه تهران شامل دانه کتان و اسید پالمیتیک است پتاسیم، اسید اولئیک، اسید استئاریک، اسید آراشیدیک (اسید بادام زمینی)، ترپن ها، تری گلیسیریدها، اسیدهای چرب با زنجیره بلند، استرها و آمیدها. میزان کل چربی در دانه های قهوه سبز از 11.7 گرم تا 14 گرم در هر 100 گرم متغیر است.