استفاده از سنگ جدول مرمریت موجب آلودگی محیط زیست می شود

سنگ جدول مرمریت نوعی سنگ است که در طول تاریخ بسیار مورد توجه بوده است. وقتی بناها و بناهای قدیمی را با دقت بیشتری بررسی می کنیم، می بینیم که سنگ مرمر در ساخت آنها بسیار استفاده شده است.

از موارد استفاده از این سنگ می توان به ساخت تاج محل اشاره کرد. با وجود این، این سنگ در ساخت و سازهای معاصر به عنوان یک عنصر تزئینی استفاده می شود. طیف وسیعی از کاربردهای داخلی و خارجی برای سنگ مرمر وجود دارد.

نه تنها این، بلکه از آنجایی که سنگ مرمر شفاف است، به نور اجازه می دهد تا از آن بتابد و درخشندگی ملایمی از خود ساطع کند. علاوه بر این، سنگ مرمر را می توان تا سطحی آینه مانند جلا داد. در نتیجه می توان از آن در ساخت مجسمه نیز استفاده کرد.

سنگ جدول مرمریت خرد شده معمولاً به عنوان مصالح سنگدانه و پرکننده در صنعت ساختمان استفاده می شود. نشان داده شده است که سنگ مرمر به دلیل وجود کلسیت شکننده تر از سنگ آهک است. کسی این را کشف کرد.

سنگ

فیدی برخی از تیله ها چشمگیر است. این پودر سفید که اغلب به عنوان وایتینگ شناخته می شود، بدون استفاده از این نوع خاص از تیله ها ساخته نمی شود. این ماده به عنوان سفید کننده، پرکننده و رنگدانه در کاغذ، رنگ و چند مورد دیگر استفاده می شود.

سنگ جدول مرمریت، مانند برخی از انواع سنگ آهک، هنگام گرم شدن می تواند آهک (اکسید کلسیم) تولید کند. علاوه بر این، این ماده شیمیایی در محیط های کشاورزی به منظور تصفیه خاک و به طور خاص، کاهش اسیدیته خاک استفاده می شود. برای افزایش بهره وری خاک همراه با کودها استفاده می شود.

سنگ مرمر عمدتاً از کربنات کلسیم تشکیل شده است. به همین دلیل می توان از پودر سنگ مرمر برای تصفیه و عملیات خنثی سازی اسید استفاده کرد. علاوه بر این، پودر سنگ مرمر به عنوان خنثی کننده اسید در بخش شیمیایی و برای تصفیه آب استفاده می شود.

سنگ مرمر پودری نیز معمولاً در تولید داروهای دامپزشکی استفاده می شود. گرد و غبار مارمولئوم ماده ای نرم، قابل حل و غنی از کلسیم است.

متداول ترین تصویر ذهنی ما از سنگ مرمر، سنگ قبر یا بنای دیگر قبرستان است. مرمرها را می توان بدون زحمت حکاکی و حکاکی کرد.